Za početak analize, uzećemo primer G.B. iz SAD koji je dočekao penziju, iškolovao decu koja su se osamostalila i njemu više nije bila potrebna velika kuća kao ranije.

On je odlučio da proda svoju kuću, kupi manju gde bi živeo sa ženom i tako znatno uštedeo… Ipak, kada je hteo da proda kuću, naišao je na probleme oko procedura. Morao je da vodi računa o lokalnim zakonima, pregovara sa kupcima, vrši popravke… pravi košmar. I da sve to bude gore, morao je da se nosi sa nekompetentnim agentima za nekretnine. Samo je hteo da proda kuću sa što manje muka i da uživa u penziji.

Ipak, G. B. je pronašao kompaniju koja putem Interneta, bez prethodne posete kupuje nekretnine. Jednostavno je otišao na sajt te kompanije, ukucao svoju adresu i već sutradan je primio poziv predstavnika kompanije koji je izneo ponudu za kupovinu kuće.

Za tri nedelje od tog momenta je imao novac na svom računu i prodatu kuću.

Zamisli da prodaš kuću bez ikakvog oglašavanja i traženja kupaca.

Nema oglašavanja, nema pokazivanja kuće, nema čekanja kupca da skupi novac.

Kompanija o kojoj govorim je Opendoor. Ipak, Opendoor nije predmet naše analize. Ali vidi, ideja o prodaji kuće preko Interneta je kod nas ravna ludilu. Ipak, Opendoor je do sada kupio prodao oko 65.000 kuća online.

Ipak, Internet još nije promenio živote ljudi ni blizu onome koliko može.

Svi znamo da je Amazon promenio način na koji kupujemo stvari. Ne u Srbiji, ali širom sveta da. Doći će i kod nas jednom.

Svi znamo da Netflix uništava kablovsku televiziju.

Kompletna industrija oglašavanja sada je zamenjena Google-om i Facebook-om. Reklame na televiziji i radiju nisu ni blizu efikasne kao neke reklame na ovim platformama. Internet je u relativno kratkom roku promenio svet. Ali nemoj da se zavaravaš, tek je počeo. Ovo je tek prva faza.

Prva faza transformacije uključuje sve ono što je lako prebaciti na Internet – kupovina, filmovi, serije, televizija, reklame. Jedna je stvar Amazon koji pakuje knjige u kutije i šalje ih širom sveta, a potpuno druga stvar je prodaja kuće preko Interneta.

Prema rezultatima istraživanja, čak 310 miliona Amerikanaca je koristilo Internet u 2019. godini. Ipak, čak 85% kupovina je izvršeno offline. Drugim rečima, svi su na Internetu, ali troše novac van njega. Ali to će da se promeni!

Na primer, jedan od najvećih troškova prosečne osobe su namirnice, pored troškova stanovanja. Ipak, jako mali broj koristi Internet za kupovinu namirnica, mada se to menja sa korona virusom. Slično je i sa drugim ogromnim industrijama, kao što je zdravstvo, auto industrija ili obrazovanje. Sve se ovo menja, jer već postoje kompanije koje polako uvode sve ove stvari na internet.

Da li si nekad čuo za kompaniju Carvana? Verovatno nisi, jer ne pruža usluge u ovom delu sveta. Ipak, ako si bio u Americi, znaš za aplikaciju gde možeš da naručiš automobil za par minuta. Kompanija Carvana je preko aplikacije prodala 180.000 automobila prošle godine. Danas naručiš auto preko aplikacije i sutra te čeka ispred kuće. Oni su dostupni samo u SAD. Ali o njima ne pričam sada, je cena njihove akcije porasla već preko 1.100% i već je prekasno za ulazak radi višestrukog povrata.

Izvor: Google

Evo kako izgleda zgrada u kojoj skladište svoje automobile koje prodaju: Automobili su poređani po nivoima i spuštaju se liftom. Zidovi su stakleni i na taj način je skladište istovremeno i veliki reklamni bilbord, jer se svako okrene da vidi kakvo je to čudo.

Kod nas je još uvek nezamislivo da sa doktorom popričamo preko video poziva umesto da idemo u dom zdravlja. Da verujem nekom doktoru sa Interneta? Kako može da me pregleda tako?

Ipak, kompanija Teladoc bitno menja način na koji ljudi koriste zdravstvene usluge u Americi. Ova kompanija povezuje pružaoce medicinskih usluga i pacijente i na tome zarađuje solidan novac. Značajno se povećao obim posla za vreme pandemije, jer ljudi izbegavaju da idu u medicinske objekte i tako rizikuju da se zaraze. Samo za vreme prve četvrtine 2020. godine, imali su preko 2 miliona pregleda. I verovatno ova navika neće nestati jednom kada ne bude više virusa.

Ipak, mislim da je i za ovu kompaniju kasno. Nemam predstavu koliko će velika postati, ali znam da je u prethodnih godinu dana, cena akcije porasla više od 200%.

Izvor: Google

Dakle, jasno je da ne govorim ni o ovoj kompaniji. Da vidimo onda…

Koja kompanija ima neotkriveni potencijal?

Pitanje je u šta uložiti novac. Gde uložiti novac, kako bi se ostvarili fantastični prinosi, višestruki povraćaji uloženog?

Nemam dozvolu da dajem preporuke i ovaj tekst predstavlja moju analizu koju želim da podelim sa tobom. Ti si sam odgovoran za odluke koje donosiš i neophodno je da sprovedeš samostalnu analizu. Ja posedujem akcije ove kompanije i u narednom delu ću objasniti zašto sam odlučio da u nju investiram. Kompanija o kojoj pričam je kompanija koja ima ogroman potencijal zbog zakona koji je izglasan 2018. godine u SAD, a nedavno je počeo da se primenjuje.

Kompanija o kojoj pričam koristi trend u svetu. Do sada je u mnogim državama širom sveta prodaja preko Interneta bila oslobođena plaćanja PDV-a. Ipak, trend je da su države uvidele da na tome gube veliki novac i da mnoge kompanije to koriste, pre svega Amazon, a da se prodaja preko Interneta povećava strahovitom brzinom. Kompanija Avalara pruža usluge u oblasti poreza. Pomaže u određivanju tačnih poreskih stopa prilikom prodaje putem Interneta. I najmanjim korisnicima, naplaćuju 20 dolara mesečno za svoje usluge. Svi koji prodaju preko interneta moraju da plaćaju porez tačno, inače slede penali od strane države.

Trenutno je Avalara bez jake konkurencije i to svakako jako dobro koristi. Mnoge kompanije odlučuju se da nastave poslovanje kako su nekad radile i odbijaju da uzimaju softver koji će im pomoći u organizaciji poreza, ali zbog situacije sa koronom, internet prodaja znatno skače, a samim tim i porez koji treba na to platiti. Sve teže postaje obračunati porez, naročito u Americi, gde se porez računa po jurisdikcionim kodovima. Tu Avalara pomaže.

Da bih objasnio red veličine potencijalnog tržišta, reći ću da kompanija Shopify ima nešto preko milion korisnika koji prodaju proizvode preko njih. U Americi pokrivaju oko 30% tržišta kada je reč o online prodavnicama. Sve te prodavnice su potencijalni korisnici usluga kompanije „Avalara“. Tu je Amazon. Tu je Wix,… Tu je globalno tržište vredno više od 3.5 biliona dolara i koje raste dvocifrenom stopom rasta svake godine. I Avalara je relevantna opcija za svaku od tih prodaja.

Trenutno, Avalara ima cenu od oko 120-130 dolara po akciji i već je skočila sa cene negde od oko 70-80 dolara koju je dugo imala, na cenu od 120-130 dolara. Svakako, kao mlada kompanija, oni će imati dosta uspona i padova, ali na duži rok, vidim samo pozitivne strane. Zamisli situaciju kada se kuće uveliko budu prodavale isključivo preko interneta, umesto sadašnjih prodaja parfema, obuće i odeće. I na sve to treba platiti porez. A Avalara će biti tu da uzme svoj mali procenat od svake transakcije koja se izvrši. Ako uzmu jedan milioniti deo od svake transakcije koja se izvrši, a tržište je vredno tri biliona – (3,000,000,000,000), uzeće tri miliona dolara svake godine, ali oni ipak zarađuju mnogo veći procenat od toga, a i samo tržiše raste jako brzo, pa će ta tri biliona za par godina biti 6.

Izvor: Google

Uzmi ovu analizu sa rezervom i pre kupovine svakako odradi svoj domaći zadatak i sam proveri pre nego što investiraš.

Ako ti se svidela i hteo bi još sličnih analiza da dobiješ na mail, prijavi se u Klub milionera Investiraj pametno.

Pročitaj i druge objave.

Investiraj pametno!