Tržišni analitičar procenjuje da bi akcije kompanije Tesla mogle da padnu čak 90%.

I pored toga što je cena akcije blago pala ovih dana, akcije kompanije Tesla su investitorima u svetu donele odlične prinose. Čak su i Srbi uspeli da se opare na ovome. Pročitajte šta kaže Blic: Za mesec dana 2.000 evra zarade. Ipak, sve je veći broj analitičara i profesionalnih investitora i tu bih dodao i sebe, koji misle da su akcije ove kompanije preskupe i da će morati da se vrate u normalu. Zapravo, mišljenja sam da će Tesla vratiti akcije na normalnu cenu u narednih 12 meseci i to jako strmo.

Analitičar Gordon Johnson očekuje da akcije kompanije Tesla dostignu cenu od 19 dolara do kraja godine. Ovo bi značilo da im cena padne čak 96% od sadašnje. Dakle, ako sada uložite 1.000 evra u kompaniju Tesla, za godinu dana ćete imati fantastičnih 40 dolara. Oduzmite od toga provizije i sve, dakle, nećete imati ništa. Ovde ćemo navesti neke od njegovih argumenata za ovu tvrdnju. Moram reći da se sa većinom slažem, ali sumnjam da će pasti tako nisko. Ja više očekujem pad od oko 50%.

Pozitivno o akcijama Tesla Motorsa

Hajde da krenemo prvo od dobrih vesti. U 2020. godini, Tesla će isporučiti nešto više od 494 hiljade automobila, što je samo par hiljada od njihove procene od 500 hiljada. Tu smo i završili sa pozitivnim vestima.

Negativno o akcijama Tesla Motorsa

Hajde da vidimo šta su sve problemi koje ima Tesla koje ne opravdava trenutna vrednost. Ako u prihode ne uračunamo automobile koji se potpuno samostalno voze i prodaju Tesla Truck-a gde su ljudi sa 100 dolara rezervisali automobil, Tesla će u trećem i četvrtom kvartalu izgubiti po oko 200 miliona dolara. Ovo je jako loše, jer njihova glavna stvar, proizvodnja automobila ne donosi profit. U prvom kvartalu su povećali broj prodaja na kredit čak tri puta u odnosu na isti period prošle godine, čime su stradali budući prihodi i obračunali su 71% kreditne prodaje odmah.

Na ovaj način, kompanija Tesla je ostvarila (bar na papiru) uslov da uđe na listu 500 najboljih kompanija u Americi S&P 500. Ipak, S&P 500 je u petak objavio nazive tri kompanije koje će biti dodate na listu, a među njima nema kompanije Tesla i pored (na papiru) ispunjenog uslova od četiri profitabilna kvartala. Stvar je u tome da su akcije kompanije Tesla Motors skočile toliko visoko i zbog činjenice da bi ulaskom na listu S&P 500, mnogi fondovi morali da kupe njihove akcije kako bi pratile kretanje indeksa. Masovna kupovina bi dovela do novog skoka cena akcija i tako bi zaradili mnogo. Ipak, kako to nije slučaj, Tesla će morati da sačeka novu priliku, kao i investitori, za koje mislim da će sada dočekati prvo razočaranje kada je u pitanju kompanija Tesla. Mnogo je njih i počelo da investira isključivo zbog zarade koju je ova kompanija donosila svojim investitorima.

Pored navedenog, ogroman rast cene akcija kompanije Tesla nije praćen i rastom i razvojem kompanije. Oni jesu brzorastuća kompanija koja ima automobile koji su dominantni u odnosu na konkurente, ali sa druge strane, akcije ove kompanije su porasle čak četiri puta od početka godine. Cena akcije je takođe rezultat američkog FED-a koji je upumpavao novac u američko tržište i ovo je samo jedan od balona koji će kad-tad pući.

Ipak, mislim da je kraj magiji koju doživljavaju investitori u Teslu veoma blizu i da ko god može da se izvuče sada, treba. Kasnije će ostati samo sa rukama u džepovima. Činjenica je da cena u proseku prati osnovnu vrednost kompanije. A ako izuzmemo ime Tesla iz analize, ostaje auto kompanija koja je isporučila 500.000 automobila ove godine. Neka su i ti automobili skupi, visoke klase i visokih performansi. Ipak, tržišna vrednost kompanije od 400 milijardi dolara je previsoka. U jednom momentu je bila čak i 500. Što znači, jedna milijarda dolara za svakih 1.000 isporučenih automobila ove godine? Milion dolara vrednosti kompanije za svaki automobil koji su prodali? Dajte da se ne igramo. Poređenja radi, vrednost kompanije Toyota je nešto ispod 200 milijardi dolara. Ipak, oni su 2019. godine isporučili fantastičnih 10,2 miliona automobila. I na njima profitiraju. Prihodi Toyote u 2019 su 280 milijardi dolara i od toga, ostane im „čisto“ 40 milijardi dolara dolara. Kompanija koja je duplo skuplja od njih – ostvari prihod od 24 milijarde i na tome i gubi novac.

TeslaToyota
500.000 automobila10,7 miliona automobila
400 milijardi market cap180 milijardi market cap
gubitak 0,98 dolara po akciji (2019)zarada 13 dolara po akciji (2019)
prodaja 24 milijarde dolaraprodaja 280 milijardi dolara
420 dolara cena akcije130 dolara cena akcije

Kako vam se čini?

Da ne spominjem i činjenicu da je kompanija Tesla Motors nedavno podelila akcije 5 za 1, pa je time omogućeno i pojedinačnim investitorima koji nisu imali novca da kupe akciju od 2.000 dolara, sada omogućeno da kupe njen deo za samo 400 dolara, pa je time svež novac upumpan u kompaniju i to je takođe uticalo na kratkoročno povećanje cene. Ali, svakako mislim da je tome kraj i svakako nisam jedini sa tim mišljenjem.

Još jednom, sumnjam da će Tesla baš da dotakne dno i cenu od 19 dolara po akciji, ali pre će doći na tu cenu nego što će nakon podele ponovo videti 1.000 dolara.

Za više ovakvih analiza, prijavite se u Klub milionera Investiraj pametno i dobijaćete objave na mail.

Pogledajte i druge članke sa sajta: