Da li ste gledali Matrix? Kako god, da krenemo sa laganijim temama.
Postoji mnogo predrasuda koje postoje vezano za igranje igrica. Gomila ljudi misli da su one samo za decu. Drugi govore da će vam igrice pokvariti mozak. Ipak, prošle godine, igrice su postale mesto na kome se sastaju izvršni direktori velikih kompanija.
Pre nekoliko meseci, umetnica Viviane Schwarz je objavila tvit na kome je rekla: Zoom je glupost, hajde da držimo sastanke unutar Red Dead Redemption igrice. To je igrica gde se radnja dešava u Americi 1899, kao vestern.
Zapravo, veliki broj realnih aktivnosti se odvija u igricama.
U aprilu, poznati reper je održao virtuelni koncert unutar igre Fortnite. 45 miliona igrača se uključilo da gleda.
Studenti univerziteta MIT, Penn, Brown su izgradili svoje kampuse u Minecraftu i išli po virtuelnim hodnicima i družili se sa kolegama.

Slika 1: Realnost vs Igrica
Roditelji koriste popularne video igrice kako bi organizovali rođendane za svoju decu. Veliki broj parova se upoznao upravo u igricama. Jedna porodica je čak održala opelo virtuelno za svog preminulog člana porodice.
Pratioci stranice investirajpametno.rs su imali prilike da vide da se ovde vrše analize kompanija koje imaju potencijal da promene način na koji naš svet funkcioniše danas. Kupovina tih kompanija pre nego što postanu dominantne i porastu do ogromnih razmera je najsigurnija stvar za pravljenje novca u narednim godinama.
Kao što ću da pokažem uskoro – video igrice nisu više stvari za besposlene tinejdžere. One predstavljaju jedan od novih pravaca kretanja globalne populacije.
Ovog meseca sam za sebe pazario kompaniju koja je u samom vrhu virtuelnog sveta. Prema mom istraživanju, ova kompanija može doneti ogroman novac u narednim godinama.
Sadržaj
O čemu pričam?
Koji su najveće stvari u industriji zabave? Album Majkl Džeksona? Thriller je imao 500 miliona dolara od 1982. godine. Prvi roman Hari Potera je doneo jednu milijardu dolara, kao najprodavanija knjiga na svetu. Film Avengers: Endgame je napravio 2.8 milijardi dolara 2019. godine.
Ipak, sve to je ništa u poređenju sa igricom gde se pljačkaju banke i beži od policije. GTA V je zaradio preko 6 milijardi dolara od 2013. godine. Dakle, video igra je napravila više para od bilo kog filma, knjige ili muzičkog albuma u istoriji.
Mnogi ljudi misle da su gejmeri nezaposleni čudaci koji žive po podrumima. Zapravo, video igre predstavljaju jednu ogromnu industriju i ima oko 2.5 milijardi aktivnih igrača u svetu. Milijardu igrača više nego što je bilo pre pet godina.
Prošle godine, industrija video igara je zaradila oko 180 milijardi dolara. To je više nego filmska i muzička industrija zajedno.
Dizni, najveći filmski studio u SAD je 2019. godine ostvario prodaju od oko sedam milijardi dolara za svoja ostvarenja. Ipak, to je manje nego ono što je Microsoft ostvario prodajom Xbox igara.
Investitori su možda mogli da dozvole ignorisanje industrije igara. Ipak, ti dani su prošlost. Ovo je sada najmoćnja sila u industriji zabave i tek je počela.
Od arkadnih igara gde dve crtice odbijaju tačku, do ovoga što danas imamo, kao što je Red Dead Redemption 2, na primer, gde scene izgledaju kao iz realnog života.
Internet je omogućio ovoj specifičnoj oblasti da poraste u globalnog lidera.
U prošlosti, morali ste da sedite sa prijateljima u sobi da biste sa njima igrali. Sada je svaka igrica dostupna za igru online, gde možete igrati sa bilo kim, bilo gde.
Ovo je stvar koja je promenila sve. Omogućila je video igricama da postanu mesto gde se prijatelji okupljaju. Video igrice polako zamenjuju realan život.
Kao što već spomenuh, reper Travis Scott je održao koncert u Fortnite-u ispred 46 miliona ljudi. Na primer, sportske emisije u SAD imaju oko 20 miliona gledalaca u prime terminu.
Studenti Berklija nisu mogli da imaju normalnu maturu prošle godine zbog korone. Oni su iz tog razloga rešili da izgrade kampus u Minecraftu i da tamo održe ceremoniju. Imali su govornike, čak su i primali diplome na pozornici.
Takođe, ljudi mogu zaraditi i pravi novac u igrama. Roblox je platforma za pravljenje igrica gde bilo ko može da kreira igrice jednostavno i oni su prošle godine isplatili 250 miliona dolara kreatorima igara.
Da skratim, igrice nisu više beskorisne. One su postale produžetak naših života i ova promena je stvorila temelj za „novi internet“.
Metaverzum
Programeri igrica su izgradili virtuelne svetove u kojima možete da učite, da se igrate ili da zarađujete novac. Ovo je ogroman korak unapred ka inovaciji o kojoj se sanjalo – Metaverzum. Možda deluje glupo i smešno, ali je slično bilo i kada su devedesetih pričali o internetu. Metaverzum je sledeća verzija interneta. Umesto statičkih strana, posećivaćemo svet koji izgleda kao u igrici.
Zamislite metaverzum kao veliki, virtuelni svet gde možete da idete da učite, da slikate, svirate, idete na koncerte i predstave, da se družite sa prijateljima i bilo šta što biste inače radili uživo.
Svaka kompanija ima svoj sajt danas. Ove kompanije će za nekoliko godina biti prisutne u metaverzumu. Metaverzum ipak danas ne postoji na ovaj način, ali mu se približavamo. Neki od najpametnijih ljudi na svetu rade na izgradnji metaverzuma.
Ovo je razlog zašto je Facebook kupio Oculus VR. Jensen Huang, direktor NVIDIA kompanije je rekao: Metaverzum dolazi.
Direktor Robloxa je objavio da „…metaverzum nastaje“.
Kompanija Square je omogućila prave finansijske transakcije unutar igrice.
Dizni planira da napravi virtuelni Diznilend. „Zamislite kada bi ljudi mogli da istražuju sa gusarima, treniraju sa sportistima, plešu sa plemićima i da lutaju galaksijama – iz svoje sobe“.
Takođe, veliki brendovi, Burberry, izvršio je premijeru svojih kolekcija na platformi Twitch. Louis Vuitton je u saradnji sa Leage of Legends napravio odevnu liniju gde svaki virtuelni komad košta iznad 1000 dolara. Ipak, to nije metaverzum. Metaverzum je ono gde će se sve to odvijati.
GTA je nedavno kreirao virtuelni kazino. Igrači se mogu kladiti u prave dolare. Zamislite šta bi bilo kada bi i pravi veliki kazini ovo primenili.
Ko će stvoriti metaverzum?

Vidite ova dva auta. Jedina razlika između njih je ta što jedan postoji, drugi ne. Levi BMW je kreiran korišćenjem Unity Software-ovog endžina za video igrice.
Ako nikada niste čuli za Unity, to je kompanija koja poseduje najbolji endžin za video igre na svetu. To je nešto što se koristi prilikom kreiranja i dizajna igrica.
To omogućava kontrolu kretanja igrača, zvučne efekte, osvetljenje. To omogućava uštede od više stotina miliona dolara u troškovima razvoja i omogućava razvojnom timu da se fokusira na kreativne elemente igre.
Takođe, omogućava kreatorima igara da zarade novac od igrica kroz reklame i kupovine unutar igrica. Zapravo, oni u svojoj mreži isporuče 23 milijarde reklama na 2.2 milijarde uređaja svakog meseca.
Dakle, šta Unity ima da radi sa metaverzumom? Svaka kompanija ima svoj sajt danas. A verujem uskoro, želeće da ima reklamu i u metaverzumu. Dakle, želeće digitalne verzije.
Kao najuspešnija kompanija sa endžinom za igre, Unity predstavlja najbolji izbor za izgradnju prisustva u metaverzumu.
Svideo ti se tekst? Postani deo kluba milionera i dobijaj objave redovno putem maila.