Ukoliko želite da unapredite prisustvo svog poslovanja na Instagramu potrebno je da imate efikasnu strategiju koja će vam pomoći ostvarite željene rezultate. S obzirom na to da Instagram trenutno broji preko 8 miliona poslovnih profila neophodno je da svoj brend istaknete na pravi način kako bi poruka o vašem brendu došla do širokog broja ljudi koji su spremni da kupe vaš proizvod ili uslugu.

Ovaj tekst nam je obezbedila Marija Vučković, social media menadžer sa višegodišnjim iskustvom u vođenju poslovnih profila na društvenim mrežama, zahvaljujući velikom broju saradnji kako sa našim tako i sa inostranim klijentima stekla je znanje koje nesebično deli sa svojim pratiocima na svom Instagram nalogu.
U nastavku teksta pročitajte proces koji će vas korak po korak voditi ka izradi efikasne Instagram marketing strategije i osigurati da postignete svoje poslovne ciljeve uz pomoć ove zaista sjajne aplikacije.



Ciljna publika dobre marketing strategije


Prvi korak ka izradi efikasne Instagram marketing strategije jeste da budete sigurni da vaša ciljna publika koristi Instagram, za početak korisno je znati da čak 68 % korisnika Instagrama čine žene, kao i to da su većina korisnika Instagrama ljudi koji su mlađi od 30 godina. Pre nego što krenete sa kreiranjem sadržaja potrebno je da uradite detaljno istraživanje tržišta i kreirate takozvanu buyer personu na osnovu starosti, pola, lokacije i interesovanja ljudi. Ovo će vam pomoći da sadržaj koji budete kreirali bude u skladu sa interesovanjima i potrebama vaše ciljne publike.
Kada odredite demografske karakteristike svoje ciljne publike potrebno je da se fokusirate na ponašanja i odgovorite na sledeća pitanja:
• Koje heštegove koristi vaša publika
• Na kojim lokacijama najčešće putuju?
• Koga prate na Instagramu?
Koji su njihovi omiljeni brendovi?
Ovo istraživanje ne traje puno a veoma je važan prvi korak koji će vam pomoći da kreirate efikasnu Instagram marketing strategiju.

Odredite ciljeve za marketing strategiju na Instagramu

Prilikom kreiranja strategije veoma je važno da odredite i stavite u prvom planu poslovne ciljeve koje želite da postignete uz pomoć Instagrama, imajte na umu da će svaki od ciljeva koje budete odredili zahtevati različite oblike sadržaja zbog toga je korisno da napišete listu ciljeva koji će naravno varirati u zavisnosti od vaše poslovne delatnosti i proizvoda ili usluga koje nudite. Veoma je važno da ciljeve suzite na samom početku kreiranja strategije jer ćete na taj način biti u prilici da efikasnije isplanirate sadržaj na osnovu ciljeva koje želite da postignete.

Kreirajte stil sadržaja za Instagram strategiju


Kreiranje strategije za objavljivanje sadržaja je od ključnog značaja za predstavljanje vašeg poslovanja na najbolji način. Za ovu svrhu biće vam potrebni sledeći resursi:
• Fotografije
• Video materijali
• Unapred pripremljeni tekstovi za objave na storiju i feedu
Razmotrite i ostale tehnike marketinga koje vam u velikoj meri mogu pomoći da povećate domet svojih objava kao što su:
• Giveaway takmičenja
• Marketing u saradnji sa influenserima
• Carousel postovi


Potrudite se da prilikom kreiranja grafika koristite iste boje i fontove kako bi Instagram feed bio estetski privlačan i kohezivan.
Na osnovu poslovne delatnosti verovatno već imate predstavu o tome u kom obliku ćete deliti sadržaj na Instagramu. Ukoliko prodajete proizvode potrudite se da ih predstavite na kreativan i atraktivan način, ukoliko je reč o uslugama fokusirajte se na deljenje korisnog i informativnog sadržaja.

Kreirajte kalendar sadržaja u okviru marketing strategije


Nakon što kreirate strategiju sadržaja na red dolazi kalendar sadržaja, kada znate šta ćete objavljivati na svom Instagram nalogu sledeći korak je odlučivanje kada i koliko često ćete priremljeni sadržaj objavljivati. Kreiranje kalendara pored organizacije pomoćiće vam da budete dosledni što će vam omogućiti da izgradite pouzdan odnos sa svojom publikom jer je na Instagramu doslednost mnogo važnija od učestalosti objavljivanja.

Istraživanje heštegova za Instagram marketing strategiju

Heštegovi su veoma važni elementi koje ne treba da propustite prilikom kreiranja strategije za efikasno promovisanje poslovanja na Instagramu, jedna od najvažnijih stvari prilikom istraživanja relevantnih heštegova je da ne koristite one koji imaju veliki broj postova kako se vaša objava ne bi zagubila, Ovo se odnosi pogotovo na profile koji imaju manje od 1,000 pratilaca.
poželjno je da na samom početku napravite 3 do 4 seta koji sadrže po 30 različitih heštegova kako biste mogli povremeno da menjate redosled heštegova jer nikako nije preporučljivo da u svakoj objavi koristite isti redosled heštegova jer se nakon izvesnog vremena vaše objave neće pojavljivati u odabranim heštegovima a pored toga Instagram vaše objave može tretirati kao spam što dodatno može ugroziti domet objava na vašem Instagram nalogu



Zakazivanje objava u okviru Instagram marketing strategije

Obavezno uključite zakazivanje objava u svoju strategiju jer Uz pomoć alata za automatsko zakazivanje objava kao što je Fb creator studio možete unapred zakazati objave za narednih mesec dana. Zakazivanje objava u velikoj meri može da vam pomogne da uštedite svoje dragoceno vreme koje možete da iskoristite na obavljanje drugih zadataka kao što je kreiranje dodatnog sadržaja.

Pratite napredak instagram marketing strategije

Kada krenete sa objavljivanjem sadržaja na instagramu , potrebno je konstantno praćenje, optimizovanje i testiranje kako biste shvatili na koju vrstu sadržaja vaša publika najbolje reaguje, na ovaj način ćete izbeći bespotrebno trošenje svog vremena, resursa i novca na kreiranje sadržaja koji vam ne pomaže da ostvarite željene poslovne ciljeve. Iz tog razloga uključite u svoju Instagram strategiju obavezno i redovno praćenje metrike i analitike kako biste imali uvid u uspešnost objava koje delite na svom Instagram nalogu.

Specijalne pogodnosti za pratioce kao bitan element marketing strategije na Instagramu

Ukoliko imate web prodavnicu možete svojim pratiocima ponuditi specijalni popust u ograničenom trajanju koji mogu iskoristiti prilikom online kupovine proizvoda putem vašeg sajta. Pored toga povremeno organizujte specijalne popuste samo za svoje pratioce u trajanju od 2 do 3 dana.

Uz pomoć instagrama možete u velikoj meri unaprediti svoje poslovanje, ne zaboravite da detaljno pratite napredak i povremeno menjate strategiju kako biste svojoj publici iznova pružali nezaboravno korisničko iskustvo i sadržaj koji pruža rešenja za nnjihove specičične problem izazove. Redovno pratite trendove i novine iz oblasti Instagram marketinga jer ova platforma konstantno radi na usavršavanju funkcija i dodavanju novih opcija kako bi korisnici što duže vremena provodili na Instagramu što je odlično jer na ovaj način imate priliku da na inovativan način predstavljate svoje poslovanje. Zapamtite da ono što danas daje odlične rezultate na Instagramu već sutra možda više neće funkcionisati ali upravo je u ovome lepota marketinga da se prilagođavajući promenama fokusiramo na rešavanje izazova svojoj publici bez obzira na to kojom se poslovnom delatnošću bavimo.

Zahvaljujemo se Mariji Vučković na tekstu. Za više ovakvih objava, prijavite se u Klub Milionera Investiraj pametno.