Majice su osnovna stvar kada je reč o garderobi u svim delovima sveta. Vrednost prodatih majica širom sveta dostiže desetine milijardi dolara.
Mnogi ljudi su uočili trend rasta prodaje majica u svetu i u tome su videli priliku da dobro zarade – rešili su da započnu svoj posao prodaje majica preko interneta. Ovaj posao je odlična ideja za sve – da li su u pitanju početnici ili iskusni preduzetnici – posao sa majicama može doneti dobru zaradu ako se dobro odradi.
Majice su posebno pogodne za prodaju preko interneta jer su oblici dosta standardni, postoji veliki broj dobavljača i relativno je lako napraviti majice po želji kupca.
Ipak, ovaj biznis je čak i kod nas nešto gde postoji jaka konkurencija – baš zbog svega ovoga što sam naveo – jednostavno je ući u posao, ne zahteva velika ulaganja i može doneti dosta novca ako se radi kako treba. Iz tog razloga, dobra pozicija i vidljivost na tržištu su ključni. Kako bi se obezbedilo dobro poslovanje, bitno je držati visok kvalitet proizvoda, imati sopstveni dizajn kao i jak brend.
Sve ovo može delovati previše komplikovano za tebe, naročito ako nikad ranije nisi pokrenuo neki posao, ali ne brini ništa, Investiraj pametno će ti pomoći u tome da ovo odradiš što bolje i jednostavnije i da opet ostvariš zaradu za svoj trud.
Sadržaj
Kako uspešno započeti uspešni biznis prodaje majica preko interneta
Ako si već nešto istraživao na ovu temu, jasno ti je već da je jako jeftino pokrenuti ovaj biznis. Takođe je i jednostavno. Ovo možeš uraditi tako što ćeš imati svoju online prodavnicu – skuplja verzija, ali izgleda profesionalnije, ili to možeš uraditi putem društvenih mreža.
Da li se isplati biznis prodaje majica preko interneta?
Bez obzira da li je leto, zima, najverovatnije ako bi izašao na ulicu, video bi da 90% ljudi nosi neku vrstu majice. Ako se ograničiš na Srbiju od 7 miliona ljudi, to znači da imaš negde oko 6 miliona ljudi kojima možeš da prodaš majicu. I to u najgorem slučaju – ako jedna osoba kupuje jednu majicu godišnje, vrednost tržišta majica (od 10e) bi bila 60 miliona evra. Hmm, evo, već smo stigli do miliona. Ipak, ovaj novac bi zaradio ukoliko bi ti prodao svaku majicu koja se proda u toku godine. Ako budemo realistični, prodaćeš mnogo, mnogo manje. Ali, ipak, veličina tržišta se ne može zanemariti i jasno je da tržište ima veliki potencijal i da i pored postojećih, uvek ima mesta i za nove ponuđače.
Kako posao sa majicama ne zahteva velika ulaganja, jasno je da vrlo brzo može postati i veoma profitabilan.
Kako početi biznis prodaje majica preko interneta
Rešio sam da ti dam par koraka koje možeš da pratiš kako bi ti ovaj posao prodaje majica preko neta bio uspešan.
1. Pronađi nišu u kojoj ćeš da prodaješ majice preko interneta
Prvo, ako si totalni početnik, red je da ti objasnim šta je niša. Prema definiciji sa neta (kao da nisi mogao sam da pogledaš, ali ipak sam rešio da i to napišem, pa ako nisi do sada znao šta je niša, pridruži se Klubu milionera da bi dobijao objave), biznis niša je specijalizovani ili koncentrisani deo šireg tržišta koji se od šireg tržišta razlikuje po određenoj karakteristici.
Kako si ti preduzetnik, pretpostavljam sa malom količinom sredstava na raspolaganju, neophodno je da gađaš određenu ciljnu grupu kojoj ćeš prodavati majice. Ako je ipak neki milijarder zalutao na sajt, slobodno možete odabrati način kako je Warren Buffet rešio da ulaže u posao sa majicama – kupio je jednog od najvećeg proizvođača – Fruit of the loom. Ipak, ako ne ispunjavaš ovaj uslov, savetovao bih ti da nađeš način da dizajnom ili dostupnim proizvodima nekako gađaš tu nišu koju si pronašao.
Jako je bitno da ovaj deo odradiš dobro, jer na ovome ćeš bazirati sve svoje aktivnosti. Gledaj druge biznise koji prodaju majice. Vidi šta fali, a ljudi traže. Vidi šta je dobro, šta ide, šta prolazi. Da li ima nešto što drugi nisu uradili? Napadaj svako tržište koje misliš da nije pokriveno, svaku nišu. Svakako će ti mnogo lakše ići ako nema konkurencije u tvojoj niši, a takođe će biti i dosta jeftinije, tako da su dobiti višestruke.
2. Dizajniraj svoje majice
Ovo je način kako možeš da se bitno izdvojiš od konkurencije. Ako imaš sjajan dizajn, imaš i sjajne šanse da uzmeš dobru zaradu. Ovo će biti super osnova.
Reci ti meni – šta je lakše prodati – super majicu sa super dizajnom ili lošu majicu kojoj je dizajn ružan? Tako sam i mislio. Jasno ti je da moraš da „izuješ“ u ovom delu. Moraš da budeš kreativan. Mora da bude novo. Mora da bude kul. Isprobavaj različite ideje vezane za tvoj brend i vidi šta bi išlo uz ljude koji te prate.
Ako ipak apsolutno nemaš smisla za dizajn i ne bi da se oko toga „bakćeš“, možeš da potražiš pomoć. Nađi nekoga ko zna oko toga da ti pomogne. Imaš gomilu grupa za dizajnere na Facebook-u, gomilu dizajnera na Instagramu, imaš rodbinu i prijatelje, neko mora nekoga da zna. Ovo može da košta više ili manje u zavisnosti od toga kako nabaviš dizajn.
3. Vidi da li tvoj dizajn za majicu vredi nešto
Imam iskustva sa ovim, veruj mi. Ako na nečemu radiš dovoljno dugo, vremenom ćeš misliti da je to najbolja stvar ikada i pitaćeš se kako je svet mogao da živi bez toga. Ipak, drugi nisu toliko vremena posvetili gledanju u tvoj dizajn, pa možda i ne vide da je to zapravo najbolji dizajn na svetu. Zato, pre nego što kreneš da štampaš 1000 majica, pitaj nekoga šta misli o dizajnu koji si napravio. To ne bi trebalo da bude tvoja majka, tetka ili stric, jer se najčešće ne razumeju uopšte, a često, čak i da se razumeju, često će ti reći da je super, samo da bi izbegli potencijalni konflikt.
Treba da postaviš svoj dizajn negde na forumima, po relevantnim grupama. Dobićeš možda ideje, dobićeš sugestije i informacije od profesionalaca. Takođe, pomoglo bi ako bi imao modele za tu majicu. Od našeg gosta koji sebe potpisuje kao Digital Lion, dobili smo kratko uputstvo kako dobiti besplatne modele za dizajn majice.
Besplatni Model Za Dizajn Majice
Ako si početnik u freelensu i ne znaš gde možeš da pronadješ besplatne modele koji će reklamirati tvoj dizajn za majicu, ovaj tekst će ti pomoći u tome.
Besplatni modeli za reklamu tvog dizajna, bilo da želiš da prodaješ majice ili želiš da prezentuješu najboljem izdanju svoj rad osobi koja te je angažovala možeš pronaći na sajtu Placeit. Potrebno je samo da kreiraš nalog tako što ćeš uneti e-mail adresu i password.
Na ovom sajtu imaš još dosta mogućnosti, ali ćemo se danas fokusirati na free mockup za majice.
Vizuelni izgled prodaje
Definitivno možeš lepše i efikasnije prezentovati dizajn, a sada ću ti objasniti kako.
1. Korak – Kreiranje naloga
Kreiranje naloga na Placeit platformi je besplatno. Jednostavno kreiraj nalog unošenjem e-mail adrese i passworda.
2. Korak – Pretraga besplatnih modela
U pretrazi upiši free t-shirt mockup, I izaći će ti modeli koje možeš da koristiš u komercijalne svrhe.
Bitno je da na slici koju si odabrao piše free ukoliko želiš da tvoj mockup bude besplatan.
3. Korak – Kreiranje mockup-a za majicu
Na svakom modelu ti pišu instrukcije za veličinu dizajna, kako bi tvoj mockup bio savršen. Klikom na add image dobijaš mogućnost da dodate vaš dizajn. Sledeći korak je podešavanje veličine dizajna. Možeš promeniti boju majice klikom na colors. Ako želiš da brendiraš svoju majicu možeš dodati logo, kao i tekst.
4. Korak – Kako skinuti mockup?
Kad završiš sa uređivanjem mockup-a, vreme je da skineš sliku. Klikom na free download dobijamo dve opcije: besplatno skidanje i plaćenu verziju na mesečnom nivou. Ako si izabrao besplatnu opciju, sledeći korak je da sačekaš manje od minut. Pojaviće se u gornjem desnom ćošku opcija ( tvoja slika je spremna za skidanje) kad klikneš na tu opciju, tvoja slika će se automatski skinuti. Nisi ograničen koliko ćeš slika skinuti.
Ako želiš da ispratiš detaljnije korak po korak možete pogledati video na YouTube-u.
Takođe, možeš se sabskrajbovati na kanal Digital Lion i tako dobiti obaveštenja o novim objavama.
Pronađi dobavljače za majice koje ćeš prodavati online
Kada si konačno potvrdio da je tvoj dizajn odgovarajući, treba da posvetiš nešto vremena određivanju toga odakle će tvoje majice doći. Generalno je bolje uzeti majice dobrog kvaliteta jer su ljudi generalno zadovoljniji nečim dobrim što traje i pored toga što je dobro plaćeno, nego majicom koja je lošeg kvaliteta ali su je manje i platili.
Najbolje je da odrediš koji je iznos koji možeš da priuštiš za majicu i da nabaviš majice najboljeg kvaliteta do tog iznosa. Ako nakon par prodatih majica, tvoji kupci otkriju da se majice skupljaju od pranja ili da blede, teško da će tvoj biznis sa majicama dugo trajati. Ljudi neće kupovati ponovo od tebe, a poznato je da privlačenje novog kupca košta 9 puta više nego zadržavanje starog.
5. Štampanje dizajna na majicama koje prodaješ online
Kvalitet! Ovo je ključno (reći će neko da je meni sve ključno, ali to je samo zato što jeste). Bitno je da tvoja štampa može da izdrži nekoliko pranja bez promene. U suprotnom, odoše kupci kod nekoga gde dizajn ne bledi.
Za početak, mogao bi da pronađeš neku lokalnu štampu majica i da pogledaš kako to funkcioniše kod njih. Možeš proveriti kvalitet i tako ćeš biti u prenosti. Svaki grad ima nekoga da štampa majice. Ti se možeš dogovoriti sa njima.
6. Kreiraj biznis model za prodaju majica preko interneta
U svemu ovome si zbog para. Ne zbog toga što hoćeš da kupuješ kvalitetne majice. Ne zbog toga što hoćeš da prodaješ dizajn. Zbog toga si što ti na kraju meseca treba para da platiš račune, letovanje, zimovanje, hranu,… šta god, nebitno je. Treba da napraviš model koji će ti donositi novac. Tu su troškovi ključni. Ne možeš dizati cenu majica beskonačno, pa zato treba da vidiš da troškovi budu što niži. Ako lokalni proizvođači traže previše, možeš koristiti dropšiping model.
7. Prodaj majice na internetu
Kada si odradio sve prethodno, prodaja majica na internetu je spreman. Imaš proizvod kojim si zadovoljan, imaš ciljnu grupu, imaš sve. Ciljna grupa ima svoju specifičnu karakteristiku i ti gađajući tu karakteristiku imaš uspešan biznis i solidno zarađuješ.
Ipak, to nije tako jednostavno. Sam izraz „prodaja preko interneta“ nije dovoljno specifičan. U zavisnosti od toga koja ti je ciljna grupa, možeš koristiti različite platforme, prodavati na različitim uređajima, da li će to biti Facebook, da li će to biti Instagram ili Pinterest, zavisi samo od toga koju si ciljnu grupu odabrao. Treba da imaš u vidu ponašanje tvoje ciljne grupe i to koja mesta posećuju. Na primer, opšte je poznato da je Pinterest veoma popularan kod ženske populacije koja traži inspiraciju za lične projekte, sređivanje kuće, kuvanje i slično. Bilo bi dosta rizično probati prodaju majica sa dizajnom alata za automobile tu.
Treba gađati publiku tamo gde je često i gde gleda sadržaj, ali ovo je druga priča. Prodavati majice je slično kao i sa bilo kojom drugom prodajom, pa o tome nećemo ovde sada.
Zahvaljujemo se Digital Lionu na doprinosu ovom tekstu, delom o besplatnim modelima za majice. Zapratite Digital Lion Youtube kanal za više sličnih objava.
Ako ti se svideo tekst, postani član Kluba milionera i mailom primaj obaveštenja o novim objavama kako ne bi ništa propustio.
Pogledaj i naše druge objave: